Mateřská škola Korálek
O nás

Kdo jsme

Zahájení provozu Mateřské školy Korálek

Mateřská škola Korálek zahájila svůj provoz 1. září 2003 ve zcela nové, moderní budově, splňující požadavky a přísná kritéria na zařízení tohoto typu. MŠ je zařízena novým a funkčním nábytkem, dostatkem kvalitních hraček a učebních pomůcek.

Rozšíření kapacity Mateřské školy Korálek

15. 11. 2011 byla otevřena další třída mateřské školy. Přístavba byla zrealizována v průběhu pěti měsíců. Jedná se o energeticky úspornou dřevostavbu. Celková kapacita je nyní 48 dětí. V každém školním roce zcela naplněna.

Charakteristika

Všestranný rozvoj dítěte, zaměření na zdravý životní styl, spolupráce s rodinou, kladný vztah k životnímu prostředí, důraz na estetické prožitky dětí a mezilidské vztahy, to vše patří mezi naše priority. Při utváření osobnosti dětí se snažíme využívat přirozeného prostředí, ve kterém se MŠ nachází.

Průběžně se doplňují hračky a pomůcky. Děti mají dostatek vhodných hraček rozvíjejících logiku a tvořivé myšlení. Máme výborné zázemí na výtvarné i pracovní činnosti. Děti mají k dispozici dostatek materiálu na netradiční tvoření. Účel jednotlivých místností a dostatek prostoru zaručuje vhodné prostředí k práci dětí, dostatek času k dokončení činnosti. Na mnohých aktivitách se podílejí i rodiče. Na budovu navazuje velká, dostatečně vybavená zahrada, kde děti mohou provádět pohybové aktivity téměř za každého počasí.


O nás

V rámci programu mateřské školy nabízíme:


  • Program pro předškolní děti a děti s odloženou školní docházkou

  • Volný přístup rodičů do třídy, adaptační postup

  • Kroužky - angličtina, - rozvoj jazykových schopností

  • Volba délky odpoledního odpočinku

Ředitelka Mateřské školy Korálek

Lenka Macháčková

O nás
Angličtina s pohybem a hrou Two in one

Děti se učí základy angličtiny zábavnou formou za doprovodu písniček, říkanek, tanečků a her. Děti se touto formou naučí až 80 slovíček za pololetí. Hlavním cílem tohoto kroužku je vytvořit u dětí pozitivní vztah a přístup k anglickému jazyku. Obzvláště budoucím prvňáčkům je tento kroužek bohatým přínosem, minimálně v začátku školní docházky mohou čerpat již ze svých znalostí.

Hláskář

Trénink jazykových schopností je určen především dětem předškolního věku. Cílem kurzu je prevence selhávání v oblasti čtení a psaní v první třídě, zlepšení jazykového citu. Kurz rozvíjí smysl pro rytmus a dělení slova na hlásky a slabiky. Děti hravou formou získávají představu o slově. Toto učení rozvíjí osobnost dítěte – pozornost, sebekontrolu a samostatnost. Děti se naučí spolupracovat ve dvojicích i ve skupinkách, nacházejí společná řešení a vzájemně si pomáhají.

Třídy a tým


1. Třída

Pedagogové:

  • Klára Míšková

  • Martina Štětinová

Provozní:

  • Martina Bruthansová

2. Třída

Pedagogové:

  • Lenka Macháčková - ředitelka MŠ

  • Jolana Luková

  • Jana Horká

Provozní, vedoucí školní jídelny:

  • Renata Adamcová

Kuchyně
  • Jitka Vejnosková

  • Martina Bruthansová


O nás

Organizace

  • 6.45 – 8.30 scházení dětí ve třídách, spontánní hry dle volby dětí, logopedické chvilky

  • 8.30 – 8.55 ranní kruh, jazykové chvilky, rozcvička, pohybové hry, relaxační cvičení

  • 8.55 – 9.30 hygiena, svačina – sebeobslužný systém – s přihlédnutím k věku

  • 9.30 – 10.00 řízené činnosti, prosociální hry, prožitkové učení, logopedické chvilky, grafomotorické cvičení, hudební činnosti, výtvarné činnosti, dramatika

  • 10.00 – 12.00 pobyt venku, pohybové aktivity, spontánní a řízené činnosti při pobytu venku – hřiště MŠ, vycházky do okolí, pobyt venku probíhá za každého počasí kromě inverze, silného větru a mrazu. Za deště může být pobyt zkrácen

  • 12.00 – 12.15 hygiena, oběd

  • 12.15 – 12.45 hygiena, odchod dětí domů po obědě

  • 12.45 – 14.30 odpočinek na lůžku při čtené pohádce, spánek, relaxace (individuální dle věku a potřeby dítěte – náhradní klidové aktivity, grafomotorická cvičení, kreslení aj.)

  • 14.30 – 15.00 úprava lůžek, oblékání, hygiena, svačina

  • 15.00 – 16.45 volné hry dětí, pohybové aktivity, spontánní činnosti

Organizace dne je flexibilní, vždy je přihlédnuto k potřebám dětí a mohou nastat změny.

Plnění úkolů a cílů RVP probíhá v průběhu celého dne.

Pitný režim je poskytován dětem v průběhu celého dne.

Děti jsou vedeny k samostatnosti při všech činnostech.

Omlouvání dětí do 8.00 hodin.

Příchod dětí do MŠ nejdéle do 8.30 hodin.